Dacia care întrece și un BMW. Cine a făcut mașina de 300 CP

de: Răzvan Băltărețu
24 01. 2020

Dacia încă joacă în liga prețurilor mici. Din fericire, există entuziaști care iau mașina românească și-o transformă într-un „monstru” al șoselelor. Așa e cazul cu un Logan destul de vechi (2007) care își trăiește a doua viață drept o supermașină.

Mașina pe care o vezi în clipul de mai jos e din 2007, Dacia Logan, dar dincolo de designul caroseriei și emblemă, tot ce era mai important a fost schimbat. Creația asta e din Algeria, acolo unde Renault vinde Logan sub numele Symbol.

Acest model pe care nu l-ai vedea de la Dacia sau Renault are 300 cai-putere, frâne Brembo de la Renault Megane RS pe față și de la Clio RS pe spate, iar anvelopele sunt Michelin Pilot Sport 4. Abordarea celor din Algeria e similară cu a celor din America de Sud care și-au făcut acasă un Logan RS.

Motorul de pe acest Logan care-i bun și de curse, și de oraș e de pe un Renault Clio RS, are 2.0 litri și cutia de viteze e una manuală în șase trepte.

Dacia Sandero, mașină pregătită pentru raliu

Independent de astfel de proiecte, Dacia are și alte motive de bucurie. De exemplu, un Sandero a fost pregătit pentru raliul de la Monte Carlo. Acest model e dotat cu tracțiune integrală, are un motor turbo de 1,6 litri și dezvoltă 265 CP. Prețul pentru o așa mașină? Între 165.000 și 195.000 de euro.

Chiar dacă este o mașină a Dacia, compania n-a fost implicată în dezvoltarea acestui model pentru raliuri. Creația este a companiei Oreca, din Franța. La Monte Carlo, mașina va fi condusă de pilotul italian Ermanno Dionisio care îl va avea drept copilot pe Fabio Grimaldi.

Altfel, e bine de știut că, în America de Sud, pentru 2020, Renault pregătește un Sandero RS. Primul model a fost lansat în 2015. În 2017 a ajuns pe piață o nouă versiune, iar în 2020 va fi încă una.